ChatGPT gebruiken voor je website, slim of niet?

Recentelijk hebben we ‘opmars’ van AI meegemaakt, nog nooit is het zo makkelijk geweest om een AI-tool te gebruiken voor schoolwerk, liefdesbrieven, of om blogs te schrijven. Maar hoe slim is dat eigenlijk, en zitten er consequenties aan vast?

 

Google

Het is belangrijk om te weten dat veel websiteverkeer uiteraard via Google komt, hij beslist dan ook als het ware hoe hoog je in de zoekresultaten komt te staan. Er zijn momenteel veel vragen of Google AI-content kan detecteren en je hierdoor lager in de ranking komt te staan. Momenteel lijkt het nog niet zo te zijn, de nieuwe GPT-3 en GPT-4 zijn namelijk nog ’te slim’ en worden niet gedetecteerd. Oudere AI-modellen zoals GPT-1 en GPT-2 vallen wel te detecteren, simpelweg omdat deze nog niet zo geavanceerd zijn. Heb je dus AI gegenereerde content op je website staan, hoef je je voor nu nog geen zorgen te maken. Dit kan uiteraard in de toekomst nog veranderen aangezien Google ook niet stil zit met betrekking tot AI.

 

Ethisch

Alhoewel het ontzettend makkelijk is om binnen nu een druk op de knop een blog te genereren voor je website, of een stuk tekst voor een advertentie. Is het ontzettend belangrijk om te weten dat de AI een hoop bij elkaar geraapte kennis is, hierdoor kan dus informatie die je krijgt niet altijd helemaal kloppen. Daarom geef ik als tip; lees altijd de content even door, en laat het desnoods door een expert nalezen. Jij bent tenslotte verantwoordelijk voor het stuk tekst wat er op je website komt te staan.

 

Kortom

Alhoewel het erg makkelijk is om een stuk tekst te laten genereren, moet je altijd op blijven letten dat het klopt.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *